" Control your destiny or somebody else will"


 از کسی که کتابخانه دارد و کتاب های زیادی می خواند نترس،
  ازکسی بترس که تنها یک کتاب دارد و آن را مقدس می پندارد...
 

پ.ن: دوستان عزیز نوشته ها و مطالب من صرفا عقاید شخصی من هستن و من قصد توهین به هیچ عقیده و دین و روشی رو ندارم. شما هم در بیان نظرات خودتون آزادید می تونید حرفای منو قبول کنید  و یا نکنید.

نظرات 32 + ارسال نظر
rakht 1390/02/31 ساعت 08:15 ق.ظ http://rakht.persianblog.ir


عالی گفتی
چند وقته دوست دارم در مورد همین موضوع مطلب بنویسم و نظرمو بگم اما هی این دست اون دست می کنم

این موضوع مقدسات هم دردسره، تا می خوای یچی بگی، هنوز نشنیده میگن حواست باشه به مقدسات توهین نکن!
اگر مقدسه دیگه نظر من چه آسیبی میتونه بهش بزنه. تازه مگه ما چی می خوایم بگیم؟
حرفمون حساب نبود، بگید حساب نیست، دیگه "ناراحت شدم" و "به مقدساتم توهین کردی" نداره.!!

چرا نمی نویسی مطمئنم چیزی که تو بنویسی بسیار بسیار جالب و خواندنی خواهد بود
به چه جراتی میخوای به مقدسات توهین کنی؟؟؟ اصلا کی حرف از مقدسات زد؟؟ بابا اینجا از این حرفا نزنین من اعصاب ندارم ااا...

۱۳ 1390/02/31 ساعت 09:29 ب.ظ

واقعا جالب گفتی برای من تقدس یک چیز تقریبا بی معناست منم قرآن رو خیلی دوست دارم بعضی جاهاش خیلی جالبه و ابهامات زیادی هم داره واسم.
البته به نظر من ترسناک تر از همه اینه که کسی همون کتاب مقدسشم نفهمیده باشه مثل خیلی ها

خب نفهمیدن دیگه اگه فهمیده بودن این قران بدبخت چی میگه این بود حال و روز ما؟ کوجاش ترسناکه؟ مسخره است... خنده داره... تاسف اوره

روشنک 1390/02/31 ساعت 10:00 ب.ظ http://www.yadavari.blogfa.com

هر نوع نقد (سیاه سفید، رنگی) هر نوع نظر (تمجید، تقبیح، تفریق؟) و هر نوع توهینی منهای فحش های رسمی، از عقاید، مطالب، مباحث، و کامنت های این جانب آزاد است. تنها چیزی که ممنوع است تفتیش عقاید است. این را گفتیم که فکر نکنید خیلی دیکتاتوریم.

من از اینا که گفتی خیلی می ترسم. حتی بعضی شب ها کابوسشان هم می بینم.

خانوم محترم حالا کی گفته اینجا دموکراسیه؟؟؟ من میگم نظرات ازاده یعنی یعنی دیگه! یعنی اول و اخرش باید از من و پستم تعریف کنی! ای بابا اصلا دموکراسیم کوجا بود! ما دموکراسی چه میدونیم چیه!
از کیا می ترسی روشنک جان؟؟؟ کابوس کی رو می بینی؟ محمود؟ اون که واسه هممون کابوسه بابا

هستی 1390/02/31 ساعت 10:17 ب.ظ http://hordokht.blogfa.com

بله .... بله ............... احسنت !
جمله ی بسیار عمیقی بود ........
و بدا به حال مردمی که سردمدارانش می خواهند کتابی را به زور مقدس جلوه دهند .......

بلی بلی دست نویسنده اش درد نکنه!
بد به حال ما! بیچاره ما! بد بخت و فلک زده ما! ای بابا...

والا ما ترس مرس که نداریم اینجا کتاب خوان هم نداریم
قدیما از کتاب میترسوندنمون از اونم دیگه نمی ترسیم
اصلا ولش کن بیا خودم شعر گفتم

بلی بلی شما احیانا با پسر شجاع نسبتی ندارین؟ بترس از خشم پروردگارت اقا این حرفا چیه!

بهزاد 1390/03/01 ساعت 02:39 ق.ظ http://www.nobateasheqi.blogfa.com

مگه تو همه عکس ها رو دیدی؟

والا نمیدونم همش چند تا بود ولی خب یه چند تایی دیدیم
چه طور مگه کار بدی کردم؟

بهزاد 1390/03/01 ساعت 02:41 ق.ظ http://www.nobateasheqi.blogfa.com

جمله قشنگی بود. معنای زیادی داشت.
نمیفهمم اصلا مقدس یعنی چی؟
چیزی را با دست خودمان درست کنیم و بعد مقدسش کنیم. مگه همون کاری نیست که بت پرستها میکردند؟

درسته! دقیقا... مشکل اینجاست که تعریف ها رو هم گم کردیم ما... به درد فراموشی دچار شدیم. شدیم؟ شده ان!

رها 1390/03/01 ساعت 02:56 ب.ظ http://sibkal.blogfa.com/

به نظر من مقدس جلوه دادن چیزی که نتونستی بفهمیش یجورایی مسخره است وقتی یه چیزی مقدس میشه که ادم بتونه بهش از صمیم اعتقادپیدا کنه وباز هم در اون صورت هم میتوته با تمام اعتقاد داشتنش بهش شک کنه ولی وای از وقتی که ما کورکورانه یه چیزی برامون مقدس بشه نتیجه فقر اعتقادی میشه که الان با هاش مواجه ایم

اعتقادم کوجا بود رها جون!
باهات موافقم

روشنک 1390/03/01 ساعت 07:38 ب.ظ http://khorshidbanoo82.blogfa.com

کاش یه جوری می شد که هیچ کس کاری به کس دیگه ای نداشت

مگه الان کی به کار کی چی کار داره؟

پسرک 1390/03/01 ساعت 10:30 ب.ظ http://motrebemahtabroo.blogfa.com

درود
از اون ایمیل نقاشی خیلی لذت بردم.حکایت زندگی مابود.فکرکنم اون که به اسم خدا میشناسیم خودش هم خدایی داره.
و اما اون یکی ایمیل منقلبم کرد.ترا به جان هرکی دوست داری دیگه ازاین ایمیلها واسه من نفرست.یه جوری ام.میخوام گریه کنم.در عین حال از دستت عصبانیم.از خودم که یک آدمیزادم بدم اومده چراکه همنوعان من مرتکب چنین جنایتی شدند.همه این حس و حالها را باهم دارم.دیوانه کننده اس.

کدوم نقاشی یادم نمیاد
فکر نمی کردم اینقدر ناراحت بشی چشم دیگه نمی فرستم. حالا چرا از من عصبانی هستی باور کن من بهشون نگفتم برن کشتار بکنن! باور کن!

پسرک 1390/03/02 ساعت 04:48 ب.ظ http://motrebemahtabroo.blogfa.com

همون نقاشیه که با تاج خروس شروع میشد
ببخشید که گفتم از دستت عصبانیم ولی هروقت یادم میفته گریه ام میگیره.موجودی به نام انسان تا این حد بیرحم و خونخوار و پست؟؟
واقعا جای تاسف داره.مخصوصا از این قسمتش که نوشته بودی دلفینها به هوای دوستی به آدمها نزدیک میشن بیشتر آتیش گرفتم

گریه ات میگیره؟ ای بابا اینقد خودتو اذیت نکن از این بدتراش رو با انسان ها می کنن اونا که حیوان بودن. نمی گم ناراحت کننده نبود اما دیگه اینقدر خودت رو عذاب نده بابا!

رها 1390/03/02 ساعت 07:28 ب.ظ http://sibkal.blogfa.com/

روزت مبارک خانمی

مرسی روز تو هم مبارک باشه

روشنک 1390/03/03 ساعت 12:00 ق.ظ http://www.yadavari.blogfa.com

تو که دموکراسی سرت نمیشه چرا رسانه دستت گرفتی گروه فشار، ده نمکی، داروگ نمکی...

نمیدونم این بلاگ اسکای آپ بلاگفا رو نشون میده یا نه. در هر حال دعوتتان می کنم به خانه مان با یک پذیرایی جدید.

جانم؟ چی چی؟ داروگ نمکی ؟ده نمکی؟ نفهمیدم! شوخی شوخی با داروگ هم شوخی؟
امدیم وبلاگتان را منور کردیم

بسیار تامل برانگیز...
........................................................
این پیام زیبا و در عین حال دردناک امروز برام اومد:
زن از دیدگاه شریعتی: زن عشق میکارد و کینه درو میکند، او می زاید و تو برایش نام انتخاب میکنی، او درد میکشد و تو نگران از اینکه بچه دختر باشد، او بی خوابی می کشد و تو خواب حوریان بهشتی را می بینی، او مادر می شود و همه جا می پرسند: نام پدر؟

این یه نوشته ی خیلی زیبا از دکتره پیشنهاد می کنم حتما کاملش رو بخونی اگه نخوندی

درود داروگ عزیز من همیشه مدافع شما زنان بودم در وبلاگم هم گفتم بدبختی زنان از زاویه دیگه گفتم ولی اگه ناراحت شدید من معذرت می خوام

خواهش می کنم نیازی به معذرت خواهی نیست اصلا من فقط نظرم رو گفتم. به نظر من چنین شعرها یا جوک ها و اس ام اس هایی باورهای غلطی رو که در مورد زنان در اذهان وجود داره نه تنها تصحیح نمی کنه بلکه تشدیدشون هم می کنه

فرزاد 1390/03/03 ساعت 03:34 ب.ظ http://far1par2fidoo3.blogfa.com/

سلام
خوبی وب جدیدت مبارک.
سر نمیزنی؟
بیا

سلام
ممنون
امدم

آریا 1390/03/03 ساعت 04:25 ب.ظ http://shatahiyat2.persianblog.ir

سلام دوست عزیز
منم خوشحالم
ما شهدای زنده هستیم
چندتا مفقودالاثر هم داریم کاش پیدایشان کنیم
روز زن واقعی که شد بهت تبریک میگم نه امروز را که تولد یک زن عرب است.

سلام. چه شهدای زبون درازی می باشیم ما!
با این جمله ی آخرت خیلی حال کردم مرسی آریایی!

سلام
یه شعر تازه گفتم

سلام
امدیم

پسرک 1390/03/03 ساعت 07:59 ب.ظ http://motrebemahtabroo.blogfa.com

آره از این بدترشا با آدمها میکنن ولی به قول معروف شنیدن کی بود مانند دیدن.اونا رو فقط شنیدیم البته در حقیقتش شکی نداریم ولی خیلی فرق میکنه آدم یه چیزی را ببینه تا اینکه بشنوه.
بوی گندم هم از همان دسته موسیقیهاست که ادمی را ازدنیا میکند و باخودش میبرد

بلی راست می گویی! ولی ما هم شنیده ایم... هم کمی دیده ایم...

سلام

گاهی وقتا میشه جز هر دو گروه هم بود

نمی دونم شاید هم بشه. اگه با مقدس شمردن یک کتاب تحریف شده بتونی ذهنت رو باز نگه داری... نمی دونم تو ایران هر چیزی ممکنه! از ایرانی جماعت هر چیزی برمیاد! انتی ناسیونالیسم!

زیبا بود ... ، من زیاد نوشتم حرف حودم رو زدم تا جایی رسیدم که مثل خودت پا نوشت می دادم این نوشته ها نوشته ها ی شخصیه من هست و قرار نیست درست باشه ، حیف که دیگه حال و حوصله بحث رو ندارم !

موفق باشی دوست من !

اوهوم... چرا حال و حوصله ی بحث رو نداری؟ تو این محیط مجازی بحث کردن خیلی هم بد نیست به نظر من ادما اینجا با شعور تر از ادمای دنیای واقعی هستن
ممنونم تو هم موفق باشی

سلام.
جمله جالبی بود . به نظر من کسانی که کم کتاب میخونن اون کتابایی که تا حالا خوندن براشون خیلی ارزش داره و اونا رو مقدس میدونن !
خوشحال میشم یه سربیایی وبلاگم.
موفق باشین.

مرسی حتما سر میزنم شما هم گودلاک!

هم میهن درود.
با 2 سند محرمانه از «ویکی لیکس» به روز هستیم.
با تشکر از حضور و پیام گرمتان.
باز هم منتظر حضورتان هستیم.
موفق باشید.

آریا 1390/03/06 ساعت 12:18 ق.ظ http://shatahiyat2.persianblog.ir

سلام
دوست دارم به زودی خدمت برسم
ما نباید متفرق باشیم
منتظر باش و اگر نظری داری بفرما.

با نامه یک دختر زشت به پروردگار بروزم

آریا 1390/03/08 ساعت 10:16 ب.ظ http://shatahiyat2.persianblog.ir

سلام به روزمدوست عزیز

درود هم میهن.
باز هم چون گذشته تاب حقیقت را نیاوردند و در راستای آزادی بیان در جمهوری اسلامی وبلاگ «ترانه آزادی ایران» را فیلتر کردند.
آدرس جدید وبگاه «ترانه آزادی ایران» http://www.tarane-azadi.blogsky.com
خواهشمندیم نشانی وبگاه را در پیوندهای خود اصلاح کنید. با تشکر
با سپاس از حضور شما.
پیروزی با ماست.
پاینده ایران

سلام...

بوی گندم به روز شد . . .

از پس هر یک فته یک بار بوی گندم به روز می شود ( البته امیدوارم)

دیاپازون 1390/03/13 ساعت 09:28 ق.ظ http://diapason.blogfa.com

زیبا بود
موجز و رسا

سپاس

سلام.من کلا با کلمه ترجمه شده ی ازادی تو ایران مشکل دارم.ترانه ازادی؟؟؟این کلمه شده چماقی به دست انسان های به اصطلاح روشنفکر و دائما توی سر طبقه ی مذهبی کشور زده میشه.البته من خودم با اسلامی که داره تو ایران اجرا میشه مخالفم و معتقدم ذره ای از اسلام حقیقی در این حکومت به اصطلاح دینی دیده نشده.اما اگه ما به دنبال ازادی هستیم باید درست عمل کنیم.ازادی مد نظر فرهنگ اسلامی ایرانی ما با چیزی که در تمدن غرب هست متفاوته.شما باید وضعیتتو مشخص کنی و بگی منظورت از ازادی چیه.لیبرالیسم؟خوب لیبرالیسم به معنای ازادی نیست بلکه به معنای اباحه گریه.ازادی تا به کجا؟ایا ازادی مد نظر تو حدو مرز داره؟اگه میشه واقعا شفاف اینارو توضیح بدین چون من اساسا فکر میکنم که ما معمولا میدونیم چی نمیخوایم اما نمیدونیم چی میخوایم.یه دوستی میگفت ازادی در مورد مردم ایران نه گرفتنی نه دادنی بلکه اموختنیه .امیدوارم در مورد شما اینگونه نباشه.

سلام
راستش من علت اینکه شما این بحث رو مطرح کردید نمیدونم به پستم که ربطی نداشت من جایی کامنتی گذاشته بودم؟ کاشکی اشاره می کردید تا بتونم جوابتون رو بدم. ترانه ی آزادی هم که ظاهرا اسم وب شماست!؟؟؟؟ اما اگر در مورد ازادی می خواید نظر منو بدونید... ببینید خیلی واضحه نمیدونم چرا بعضیا می خوان با کلمات بازی کنن یا بحث رو بپیچونن یا ازادی خواهان رو طوری نشون بدن انگار که اونا هیچ درک و شناختی از هدف و خواسته هاشون ندارن! بله ازادی حد و مرز داره. ازادی اون نیست که تو به دیگران صدمه بزنی و بگی من ازادم هرکاری میخام بکنم. معنی ازادی خیلی واضحه من نمیدونم منظور شما از این حرف چیه. آزادی در یک جامعه یعنی اینکه هر فردی با هر عقیده و مسلکی حق اظهارنظر داشته باشه. یعنی حکومت متکلم وحده نباشه یعنی تو رو ... که عضوی از جامعه هستی به دور از میدان نندازن از ترس برملا شدن فسادهای حکومتی یعنی تو رو برای گفتن عقیده ات تیربارون نکنن برای داشتن دینی غیر از دین حاکم زندانیت نکنن برای انتقاد از سران مملکت محاکمه ات نکنن. آزادی یعنی... سوالتون بی معنی بود به نظرم
در ضمن ازادی نه دادنیه نه گرفتنی نه اموختنی! آزادی حق مسلم منه
تلاش برای به دست اوردن اون در خیلی جاها حقیقت داره اما در واقع یک امر مسخره و بی معنیه. چرا باید حق مسلم منو از من بگیرن که من بخوام پسش بگیرم؟؟؟

فرهاد 1390/03/20 ساعت 02:04 ق.ظ http://lostheaven.blogfa.com

سلام مجدد.
می دونم که قصد توهین به کسی رو نداری. قلب پاک یه داروگ کوچولو پاک تر از اونیه که بخواد دل کسی رو بشکنه یا کسی رو آزرده کنه.
فکر می کنم آدمهای هزاره سوم بتونند عقید همو بشنوند و ازش برداشت بدی نکنند. به نظر من اولین شرط انسانیت هم اینه که آدمها بدون مشکل بتونند با هم حرف بزنند و بحث کنند و از عقایدشون بگن.
اگه ما هم تحمل شندیدن عقاید تو رو نداشته باشیم که می شیم جمهوری اسلامی!
موفق باشی و همیشه سر افراز.
راستی استانتون هم خیلی بد نیست. من زیاد اونجا میام. یه کم پر ازدحام و بی نظم هست ولی در کل بد نیست. مخصوصا" حالا که رادیو هم برای خودش داره!

سلام مجدد
مرسی لطف داری دوست من
این شرط انسانیت رو خیلیییی خوب اومدییی تن کی یو
ولی نظر خودت رو درمورد پستم نگفتی! اینی که گفتی یعنی مخالف؟
استانمان هم عرضم به خدمتون... خیلی بد نیست اما برای استان شدن هم راه درازی در پیش داشت!

محمد رضا تاج ابادی 1390/03/26 ساعت 01:43 ق.ظ

سلام.تلقی شما از ازادی بسیار خوب هست.من زود قضاوت کردم و فکر کردم مثل این جنبش های تازه تاسیس لیبرال و مارکسیسم یا اگزیستانسیالیسم در دانشگاه هاشما هم همچنین برداشتی از ازادی دارید که خوشبختانه اشتباه کردم.در مورد جمهوری اسلامی هم این رو بگم که واقعا مشکلات اساسی داره ولی باید به فکر اصلاح اون باشیم اونم درون سیستم و به کمک خودمون نه بیگانه امیدوارم در راهتون موفق باشید و بتونید در مقابل نسل اینده و مطالبات ان ها سربلند باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد